vrijdag 6 februari 2015

Het was een mooi en persoonlijk afscheid...

Dat begon maandagavond met een condoleance in De Viersprong, waarin we Jorrit hebben neergezet in een sfeervolle ambiance, tussen de vele mooie boeketten die we hebbaen mogen ontvangen ter steun. Normaal gesproken is De Viersprong op maandag dicht, maar voor Jorrit wilde ze wel een uitzondering maken en daar zijn wij als familie erg dankbaar voor, de locatie was perfect en had precies de juiste sfeer voor de avond. Achter Jorrit speelde een diapresentatie af met foto's van Jorrit met zijn gezin, familie, op de tennisbaan en met vrienden, de een mooi, vertederend, de ander op de lachspieren werkend. Er zijn ongeveer 1200 mensen langs geweest voor hun steunbetuiging en een laatste groet aan Jorrit. De familie werd gedragen door de vele handen en steunbetuigingen. Ik hoop dat iedereen die een traan heeft gelaten, ook een lach heeft gehad bij het zien van de foto's, want Jorrit stond midden in het leven en leefde het zoals hij dat wilde. We missen hem verschrikkelijk en zullen hem in de toekomst nog meer gaan missen, het doet pijn, maar we zullen hem ook herinneren als die jongen met die eeuwige glimlach op zijn gezicht en proberen meer los te laten en ook weer te gaan genieten van het leven zoals hij dat deed, met plezier.

Woensdag hebben we in besloten kring afscheid genomen van Jorrit. Ook dit werd een persoonlijke en erg mooie dienst met persoonlijk verhalen van Saar, Fedor, Mark-Paul en zijn vrienden Erwin en Niels. Natuurlijk hadden de tranen de overhand, maar er werd gelukkig ook zeker gelachen. Toen de laatste woorden waren gezegd kreeg Jorrit een staande ovatie (kippenvel) en moesten we ons opmaken voor het zwaarste gedeelte, een laatste groet...ik kan je zeggen dat het voor iedereen heel zwaar was, na de dienst werd er op het Jorrit geproost en zijn er mooie herinneringen opgehaald. Ik denk niet dat Jor het anders zou hebben gewild.

Nu zijn we een paar dagen verder en dringt het pas echt door wat er allemaal gebeurd is op 28 januari en het afgelopen jaar. Nu pas wordt ik voor het eerst echt geconfronteerd met het begrip definitief en dat wil nog niet helemaal landen, ik kan nog niet beseffen dat definitief betekent dat ik Jorrit nooit meer zal zien en spreken en zal zien lachen of met zijn kinderen zien spelen, ik heb nog steeds het gevel dat hij er is. Ik heb ook heel erg de behoefte om meer over hem te weten te komen, kennelijk hou ik me erg aan hem vast... 

Ik wil iedereen bedanken voor alle steun die we het afgelopen jaar hebben mogen ontvangen, het heeft ons geholpen en we zullen de komende tijd en misschien nog voor lange(re) tijd jullie steun kunnen gebruiken...dus vergeet Saar en de families alsjeblieft niet.

Fedor

-----------------------------------------------

Mijn ouders willen ook nog wat zeggen:

Beste Allemaal,  

Ongelooflijk hoeveel post wij hebben ontvangen, wel meer dan 300 kaarten. Ook bloemen en kerststukjes en veel lieve woorden van bijna heel Hoek van Holland en ver daarbuiten.  

Wij hebben een hele slechte tijd gehad en diegene die het blog hebben gelezen weten hoe  
en waarom.  

Jorrit heeft gevochten voor wat het waard was, hijzelf zei altijd, “ tegen deze ziekte kan je   
niet vechten, het overkomt je “  

Op de condoleance  was het zo druk, en er waren zoveel mensen van heel ver gekomen, 
Bedankt daarvoor wij vonden het heel fijn, dat jullie er waren en zoveel met Jorrit gedeeld  
hebben. 

De uitvaart was erg mooi en heeft ons ontroerd.   

Wij gaan hem heel erg missen, onze vrolijke kanjer, maar we staan niet alleen, we hebben  
enorme steun aan jullie allemaal gehad en willen jullie daar dus voor bedanken, omdat het 
onmogelijk persoonlijk kan...

Met vriendelijk groeten Bertus en Rita Denkers 

7 opmerkingen:

  1. We zullen hem op zeker niet vergeten ..!! De condoleance was erg indrukwekkend en mooi tegelijk. En de hoeveelheid mensen die zijn geweest zegt genoeg over hoe men over Jorrit denk ..!! Nogmaals we zullen zijn gevoel voor humor, zijn positieve instelling en gulle lach nooit vergeten.... Veel sterkte de komende tijd...

    Dikke kus Jiska en Sander.. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve familie,
    Dank dat jullie afgelopen jaar op deze manier met ons hebben gedeeld.
    Idd de opkomst bij de condoleance liet zien wat een bijzonder mooi mens hij was.
    Nogmaals heel veel sterkte Xx
    Liefs Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve mensen, het is fijn als je op zo'n mooie manier afscheid kan nemen.
    En... Jorrit is het waard om zoveel verdriet te hebben. Dat betekent immers "houden van".
    Fedor, bedankt voor de indrukwekkende wijze waarop je alles beschreven hebt.
    Saar, ik hoop je weer gauw eens te spreken.
    Sterkte en hartelijke groeten van Ada en Jacques

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve allemaal, wat was het een mooie condoleance, zoveel mensen die jullie heel veel sterkte wensten, zoveel omdat Jorrit bij zoveel mensen geliefd was......en nu? Nu is het stil en komt de periode van rouwverwerking.........sterkte voor jullie allemaal!
    fedor, wat heb jij ons het hele jaar op de hoogte gehouden, bedankt je bent een topper!

    xxx lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een indrukwekkende condoleance, wat een stilte, wat een verdriet, en wat je zegt toch ook een lach over hoe hij was.
    wat een ontroerde rij aan mensen, onwerkelijk. en nog steeds!
    als ik een foto van Jor zie, denk ik "jij bent niet dood het kan niet " maar toch.....

    Het is stil... en jullie moeten door... hij kijkt over jullie schouders heen.
    Hou moed, en denk aan de mooie herinneringen!

    Liefs
    Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De condoleance was heel indrukwekkend. Maar het blijft niet te bevatten dat hij er nu echt niet meer is.
    Ik denk veel aan jullie. Heel veel sterkte...
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128

    BeantwoordenVerwijderen