dinsdag 14 juli 2015

Mijn broertje zou vandaag 35 zijn geworden...

Tjezus wat had ik hem en zijn gezin graag gefeliciteerd vandaag met zijn verjaardag. Het is bijna een half jaar geleden, maar het voelt al zo veel langer...de weken en eerste maanden na zijn begrafenis waren ontzettend zwaar, met vele kleine ups en erg diepe downs. Rock bottom zoals hij heeft meegemaakt, heb ik gelukkig niet mee gemaakt, maar in het verdriet heb ik mijn rock bottom ook gezien en ik weet inmiddels dat ik daar als ik daar beland, dat ik er ook weer uit kom...ik denk dat ze dat bedoelen met het een plekje geven. Leren accepteren dat het is zoals het is en het komt zoals het komt, dan komen de emoties vanzelf en begint het verwerken...de energie die lang is weggeweest is weer terug, ik denk nog steeds de hele dag door aan hem, thuis, op het werk, in de auto, op straat, als ik ga slapen, als ik een liedje hoor, de zon zie schijnen, het maakt niet uit of er is wel een associatie, maar doordat het een plekje heeft gekregen is het verdriet van de herinnering langzaam aan getransformeerd naar iets wat denk ik het best omschreven kan worden als, acceptatie. Het leven stopt niet en dendert gewoon door, ook als je het liefst uit die sneltrein wilt stappen om te proberen te begrijpen wat er nou eigenlijk allemaal is gebeurd en wat verlies en voor altijd nou echt betekenen, maar hoe afgezaagd het ook klinkt het neemt je uiteindelijk mee in zijn slipstream en dwingt je om weer vooruit te kijken. Dat is moeilijk in het begin, dan zie je alleen maar wat hij moet missen, Jet die gaat staan, vrienden die kindjes krijgen, zijn meiden...maar doordat je eigen leven ook doorloopt veranderd dat beeld en zie je niet alleen wat hij moet missen, maar kan je ook genieten van de dingen die hij moet missen en is het goed. Jorrit wilde dat we door gingen met leven, niet dat we hem vergeten, maar wel dat we onze levens weer oppakken en er wat van maken en dat doet iedereen ook...dat is dus soms best moeilijk om te zien, maar het voelt inmiddels ook goed. Ik kan zelf gelukkig ook weer volop genieten, misschien nog wel meer of bewusster dan voor kerst 2013...maar het verdriet blijft, alleen gelukkig zit het niet meer zo aan de oppervlakte als in het begin. Zijn verjaardag laat alles weer even samenkomen en maakt deze dag zwaar...Vandaag zou hij 35 zijn geworden en had ik hem normaal gesproken geappt en gebeld om hem te feliciteren...misschien kunnen we volgend jaar rond zijn verjaardag samenkomen, niet om hem te feliciteren, maar om hem te herinneren en op hem en op het leven in het algemeen te proosten...

Vanavond zal ik een biertje open maken en op je drinken

Gefeliciteerd vriend, waar je ook mag zijn

Fedor

9 opmerkingen:

  1. Wat 'fijn' en bijzonder Fé dat je dit met ons deelt. Ik vind het ongelooflijk knap hoe jullie het afgelopen half jaar de draad weer opgepakt hebben. Natuurlijk gaat dit met vallen en opstaan. Het gemis zal altijd blijven maar Jorrit zal niets liever gewild hebben dan dat jullie weer van het leven genieten. Ik weet zeker dat Jorrit heel trots is op jullie allemaal. X Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kun je toch mooi schrijven en in je teksten mee laten voelen en beleven.... afgelopen maanden hebben we je met je gevoelens, emoties en verdriet zien worstelen en je uit je dal zien klauteren, zoveel respect daarvoor. Jullie zijn een hecht gezin en hebben het verdriet en de herinneringen een plekje in jullie hart gegeven. Op een dag als gister zal het gemis en verdriet tastbaarder zijn geweest en hebben wij veel aan jullie gedacht! Mooi om er volgend jaar een gedenkdag van te willen maken! Jullie zijn kanjers!
    Liefs Sandy (en de rest natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onze gedachten zijn veel bij jullie geweest de afgelopen maanden. Ook de afgelopen week rond Jorrit z'n verjaardag. Het verdriet en gemis moet vreselijk zijn. En vaak op de meest onverwachte momenten word je er door overspoeld. Bedankt voor het delen van dit persoonlijke bericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je het toch allemaal weer mooi verwoord. Ook wij zijn in gedachten nog heel veel bij jullie geweest. Uiteraard gaat het leven verder, en zoals tessa zo mooi plaatste op haar fb er is niks wat voorgoed verdwijnt als men de herinnering bewaard.
    En zo is het , koester de mooie herinneringen voor altijd....
    Veel liefs JW Maud Jesper en Lars

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. misschien n beetje gek, maar zoals je ook schrijft / schreef hoorde ik net een liedje voorbij komen en moest ik aan jorrit denken. Soms denk ik ook wel eens dat ik hem zie lopen maar ja.. dat kan natuurlijk helemaal niet. heel gek. anyway. We zijn hem niet vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128

    BeantwoordenVerwijderen